Ridtur på Duke :)

Okej, vet att jag sa att jag var tillbaka och sen inte har bloggat, men eftersom jag har en egen blogg också (www.ciccicarlssons.blogg.se) så har jag inte haft tid :/ Men nu ska jag blogga!
 
Om en och en halv vecka ska jag och Julia tävla dressyr men Julia och Cecilia kommer inte upp hit förrens 4 dar innan så jag ska rida Duke lite så att han har lite kondis när dom kommer :) Så idag tog mamma Floris och jag Duke :) Det gick väl bra, det är ju inte min ponny och jag har bara ridit honom 2 ggr+ att han har vilat i 10 dar. Han ville inte gå på tygeln men gick på bra, han är ju en ganska pigg ponnie :) Skrittade och trava bara idag för att sätta igång honom försiktigt. Sen red vi ut runtplantskolan :) Duke hosta lite när vi trava på gräsvolten men trodde bara att han hade satt i halsen. På slutet av den korta uteritten hosta han ganska ofta så satt av och ledde honom hem, hoppas att hostan försvinner så att det går att rida! :( men tror inte det är så farligt, liten förskylning kanske? 
 
/Cicci

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Design by Tasnim